TÜRKİYE’DE TEKSTİL ÜRETİMİ YAPMANIN AVANTAJLARI

TÜRKİYE’DE TEKSTİL ÜRETİMİ YAPMANIN AVANTAJLARI

Türk işletmelerin çalışma prensiplerinde ‘’düşük maliyet’’, ‘’yüksek kalite’’ ve ‘’kısa zaman’’ hedefi vardır. Türkiye’de üretilen ürünlerin yüksek kalitede ve hızlı bir biçimde piyasaya sunulması önemli bir rekabet avantajı sağlar.
Türkiye'yi öne çıkaran bu avantajlardan bazılarını şöyle sıralayabiliriz;

Genç Nüfus; Avrupa ülkeleri arasında çalışabilecek yaşta kişi sayısı en yüksek ülke Türkiye ve ortalama yaş 29.
Lokasyon; Türkiye hızlı gelişen ülkeler ile gelişmiş ülkeler arasında bir köprü konumundadır. Türkiye maksimum 4 saatlik uçak yolculuğu mesafesi ile 1 milyar kişiye ve 21 trilyon dolar GDP'ye erişim sağlıyor.
Sağlıklı Bankacılık Sistemi; Türkiye'nin bankacılık sistemi gayet sağlıklı bir sermaye yeterlilik oranına sahip.
Düşük Vergi Oranları; Türkiye, yaklaşık yüzde 20 seviyelerindeki kurumsal vergi oranı ile birçok ülkeden avantajlı durumda.
Türkiye’de tekstil üretiminin avantaj nedenlerinden en büyüğü de TL’nin Uluslararası para birimleri karşısındaki sayısal durumdur. Bu da Türkiye’nin Dünya Tekstil devlerinin üretim üssü haline getirmektedir.